National Enquirer paid doorman with gossip on Trump $30000 to keep quiet

Getty Image

Getty Image

"Mr. Sajudin's claims are completely false", the Trump Organization said in a statement. Sajudin declined to discuss his story, they reported.

In an interview with The Washington Post on Thursday, Sajudin dismissed claims that he had made anything up.

But he said he did so as Trump's spokesman and denied knowing anything beforehand about the payment. He said the story "had to come out", and he referred further questions to his lawyer.

He told the Associated Press investigations were dropped after they established Sajudin's story was not credible, calling the doorman "one fish that swam away".

The news about the payment he received comes as federal investigators in NY are examining efforts by Trump's personal attorney Michael Cohen to tamp down negative stories about the longtime real estate mogul as he ran for president.

Payments to the women by both Cohen and AMI are under investigation by prosecutors.

The FBI on Monday, acting on a referral from Special Counsel Robert Mueller, raided Cohen's hotel room, office, and NY residence in search of documents related to both Daniels' and McDougal's payments.

This is plausible, but it's also likely to gain the attention of investigators.

The former Trump World Tower employee denied having an affair with Trump and said she had no idea the tabloid had paid Sajudin or pursued the information he claimed to have. Under his deal, he gave the Enquirer exclusive rights to the story.

Major news outlets are running with the story after the New Yorker broke the news.


The New Yorker couldn't independently determine whether the rumor about Trump's secret child was true, though they did obtain portions of the contract Sajudin signed when he entered into his contract with AMI. The person was not aware of any information indicating that Pecker shelved the story to help Trump.

However, the Enquirer's editor-in-chief said that Dino was released from his exclusivity clause once the magazine decided there was not enough sufficient proof that the doorman's story was true.

"I can confirm that while working at Trump World Tower I was instructed not to criticize President Trump's former housekeeper due to a prior relationship she had with President Trump which produced a child", he said in a subsequent statement. Cohen's attorney called the raids "unnecessary and inappropriate".

BuzzFeed News has reached out to AMI and the White House for comment.

Federal investigators are looking into Cohen's involvement in suppressing stories about Trump during the 2016 campaign. It also sought all his communication about an embarrassing "Access Hollywood" tape that surfaced in October 2016, weeks before the election.

The National Enquirer made a habit of paying for juicy Donald Trump stories just so it could shut those stories down and protect his campaign, according to a new report by Ronan Farrow.

They tabloid paid former Playboy playmate Karen McDougal $150,000 for the story of her alleged affair with Trump, but never published it. The media company later said it paid McDougal for a series of "fitness columns and magazine covers".

"This is all fake", she said. She is suing to break the contract so she can speak freely, arguing that her story about Trump is "core political speech entitled to the highest protection under the law".

The tabloid's owner, David Pecker, is a close friend of Trump's and the nationally circulated paper frequently published wild stories attacking Trump's opponents and enemies during the 2016 campaign.

Latest News